vrijdag 27 juli 2012

Blauwe bessen

Het weer de tijd van de Nederlandse blauwe bessen! Lekker en gezond! Ik haal ze meestal bij de teler zelf uit de automaat. Dat is niet alleen goedkoper, maar zeker veel verser. Zo van het struikje, in het zakje, in de automaat.

Sinds vorig jaar heb ik ook zo'n struikje in de tuin: leuk om te zien hoe dat allemaal groeit. En zeker ook leuk om (best veel) van je eigen struikje te kunnen plukken. Ook de poezen vinden het leuke balletjes. Ze staan erbij als ik ze pluk en dus ook als ik de bessen even op de foto wil zetten.


Blauwe bessen zijn heerlijk om zo  uit het vuistje te eten, maar je kunt er ook iets lekkers mee maken. Ik noem maar blauwebessenlikeur! Ik ga dit weekend denk ik voor een blauwebessentaart met pasta frolla. Dat is een soort van zandtaartdeeg dat ik dit jaar op de cursus in Italie leerde te maken. Eigenlijk is dat voor appeltaart, maar ik maakte deze taart al met abrikozen; ik ga het nu dus proberen met blauwe bessen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten